Z punktu A do punktu B, jak podróżować?

aki w NYNowojorskie taksówki - charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku. Każda autentyczna taksówka nowojorska (Yellow Cab) ma zamocowany na przodzie maski oficjalny medalion, a wewnątrz płytę z grubego

Z punktu A do punktu B, jak podróżować? Potrzeba dostania się we wskazane miejsce w sporym mieście możne powodować duże problemy. Na szczęście mamy , co umożliwia w miarę komfortowy transport i dowóz we wskazane miejsce.

Taki w NY

Nowojorskie taksówki - charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku.

Każda autentyczna taksówka nowojorska (Yellow Cab) ma zamocowany na przodzie maski oficjalny medalion, a wewnątrz płytę z grubego plastiku, dzielącą kierowcę od pasażerów. Na dachu taksówki są dwa oznaczenia świetlne. Jeśli numer taksówki jest włączony, oznacza to, że taksówka jest wolna i przyjmuje pasażerów; jeśli światło off-duty jest włączone lub wszystkie światła są wyłączone, oznacza, że taksówka jest zajęta lub nie bierze pasażerów. Czasami jednak, pomimo wyłączonych obydwu świateł lub włączonego światła off-duty, taksówkarz zatrzyma się po czekającego pasażera - oznacza to, że taksówkarz kończy zmianę, ale jedzie w kierunku, w którym czeka pasażer, co daje mu ostatnią szansę na ostatni zarobek. Napiwek to generalnie 10-20% zapłaconej taryfy. Co więcej, pasażer jest odpowiedzialny za opłaty dodatkowe, jak na przykład przejazd przez mosty czy tunele. Od roku 2009 wszystkie nowojorskie taksówki są zobowiązane do przyjmowania płatności kartami kredytowymi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowojorskie_taksówki


Znaki i oznaczenia taksówek w świecie i w Polsce

Każdy kojarzy nowojorskie taksówki, żółte fordy, które przymykają po ulicach i zatrzymują się przy potrzebujących transportu klientach. W Wielki Brytanii z kolei kolorem taksówek jest czerń. Jednak tam taksówki mają zupełnie inny wygląd, bardziej przypominają popularnego w Polsce Żuka osobowego.

Wiele krajów nie ma tak zakorzenionej ikony taksówkarskiej jak te dwa wyżej wymienione. W Polsce ciężko doszukiwać się jakiejś reguły kolorystycznej, jedyny znak rozpoznawczy to napis "TAXI" na dachu każdej taksówki.


Długa trasa

Wydawałoby się, ze taksówki najwięcej zarabiają na przejazdach po mieście, czyli klasyczny scenariusz: jesteśmy na zakupach i chcemy wrócić do domu, a niestety komunikacja miejska będzie dopiero za godzinę. Co robimy? Dzwonimy na taksówkę i za parę minut już wracamy do domu. Co ciekawe z takich kursów taksówkarze nie zarabiają dużo, większość idzie na opłaty stałe oraz paliwo.

Trasy międzymiastowe, czy przewozy lotniskowe to najbardziej dochodowe trasy dla taksówkarza i firm przewozowych. Im więcej takich tras w ciągu miesiąca, tym lepiej dla kierowcy. Krótsze trasy to raczej wypełnienie i sposób, aby taksówka nie stała na postoju.



© 2019 http://imprezydlafirm.wroclaw.pl/