Pojazdu spalinowe i ich serwis

szość osób wyjeżdżających za granicę na dłuższy okres czasu stara się wykupywać stosowne ubezpieczenie. Dzięki takiemu ubezpieczeniu będą one mogły spokojnie korzystać z opcji naprawy samochodu za granicą. Jednak koszty naprawy ta

Pojazdu spalinowe i ich serwis

Czas oczekiwania na naprawę samochodu za granicą

Zdarza się, że podczas pobytu za granicą awarii ulegnie samochód. Wówczas jego naprawa może stać się sporym problemem. Dlatego większość osób wyjeżdżających za granicę na dłuższy okres czasu stara się wykupywać stosowne ubezpieczenie. Dzięki takiemu ubezpieczeniu będą one mogły spokojnie korzystać z opcji naprawy samochodu za granicą. Jednak koszty naprawy takiego samochodu mogą być bardzo różne w zależności od tego, jakiej awarii uległ samochód oraz od tego, w jakim kraju doszło do awarii. Zdarza się również, że czas oczekiwania na naprawę samochodu wydłużą się tak bardzo, że jego właściciel zdąży już wrócić do kraju. Wówczas będzie mógł skorzystać z opcji dowozu naprawionego samochodu lub udać się na kilka dni do kraju, w którym został jego samochód.


Podstawowy układ hamulcowy

Hydrauliczny układ hamulcowy

Podstawowy układ hamulcowy w samochodzie osobowym najczęściej działa na zasadzie prasy hydraulicznej. Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Tłoki w hamulcach kół przednich mają większą powierzchnię niż tłoki w tylnych hamulcach. Dzięki temu siła hamowania kół przednich jest większa niż tylnych. Największą zaletą hydraulicznego układu hamulcowego jest to, że siła hamowania jest rozkładana równo na koło prawe i lewe, czego nie zapewniały stosowane wcześniej układy cięgieł. Hamulec hydrauliczny jest najczęściej wspomagany układem zasilanym podciśnieniem z układu dolotowego silnika (w silnikach benzynowych) bądź z pompy podciśnienia (w silnikach diesla). W przypadku zatrzymania się silnika wspomaganie przestaje działać. Przy niedziałającym wspomaganiu w samochodzie osobowym kierowca najczęściej nadal jest w stanie hamować hamulcem podstawowym. Wymaga to większej siły, ale jest możliwe.

W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe. W razie awarii jednego z nich (np. wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu. Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym, a drugi pozostałymi dwoma kołami.

Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Prace związane z wymianą dużych części samochodowych

Wymiana dużych części samochodowych najczęściej musi być dokonywana w warsztacie samochodowym. Dzieje się tak dlatego, że wymaga ona sięgnięcia po różne maszyny i bardziej specjalistyczne sprzęty. Poza tym odbywa się ona na różnych etapach. Najpierw trzeba ustalić przyczynę awarii dużych części samochodowych, a następnie usunąć je z samochodu i naprawić lub wstawić w ich miejsce nowe części. Cała procedura wymiany części samochodowych może zajmować różną ilość czasu, dlatego ceny za wymianę dużych części samochodowych mogą być bardzo różne. Po wymianie dużych części samochodowych trzeba będzie sprawdzić czy naprawiony samochód funkcjonuje niezawodnie. W przeciwnym razie trzeba będzie wykonać przy nim dodatkowe prace naprawcze.



© 2019 http://imprezydlafirm.wroclaw.pl/